نتایج بیشترین جستجو ها در جستجوگر گوگل

فهرست سالانه گوگل مشغولیت های ذهنی کاربران اینترنت را نشان می دهد و بر اساس آن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و المپیک پکن در صدر جستجو ها قرار داشته اند و عباراتی که جستجو به دنبال آنها سریعترین رشد را داشته “سارا پیلین”، المپیک پکن، و صفحه ورود به سایت فیس بوک بوده اند.

در بریتانیا نیز کاربران بیش از هرچیز به دنبال فیس بوک گشتند و جستجو به دنبالآی-پلیر” (iPlayer) سایت برنامه های تلویزیونی بی بی سی نیز بیشترین رشد را در سال۲۰۰۸داشته است.

ماریسا مایر، معاون بخش جستجو در شرکت گوگل می گوید با استفاده از نتایج به دست امده می توان دریافت که مردم سراسر جهان بیش از هر چیز در تمایل به برقراری ارتباط و سیاست با یکدیگر نقطه مشترک دارند.

او در وبلاگ رسمی شرکت گوگل می نویسد: “در سراسر جهان نام شبکه های اجتماعی چهل درصد عباراتی را تشکیل می دادند که میزان جستجو به دنبال آنها بیشترین رشد را داشته است و انتخابات آمریکا نیز نظر همگان را در جهان به خود جلب کرد.”

بر اساس نتایج اعلام شده، در بریتانیا بحران اقتصادی عاملی کلیدی در عبارات مورد جستجو بوده و عبارت های “کارشناس صرفه جویی در هزینه ها” و “بهترین قیمت ها در بریتانیا” در جمع ۱۰ عبارت اقتصادی که بیش از دیگران مورد جستجو قرار گرفته اند دیده می شود.

در میان سیاستمداران بریتانیایی هم نتایج برای گوردون براون نخست وزیر این کشور راضی کننده خواهد بود زیرا نام او بیش از دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه کار در جستجو ها در بریتانیا استفاده شده است.

در جستجوهای انجام شده در این کشور باراک اوباما در مکان سوم است و جان مک کین، نامزد حزب جمهوری خواه به رتبه ای بهتر از هفتم دست نیافته است.

در امارات متحده عربی نام ناصر بن زاید (برادر رئیس امارات متحده عربی که در جریان حادثه سقوط هلی کوپتر کشته شد)، باراک اوباما و هیت لجر (هنرپیشه درگذشته هالیوود) در صدر شخصیت های جستجو شده بودند.

موسیقی پاپ

هر چند در سراسر جهان اخبار و وضع هوا از پر طرفدار ترین عبارات مورد جستجو هستند اما آنطور که خانم مایر می گوید چندین عبارت نیز هستند که جستجو به دنبال آنها به کشورهای خاص محدود می شود.

او می نویسد: “روس ها دیمیتری مدودف را بعنوان رئیس جمهور خود انتخاب کردند اما جستجو به دنبال دو گروه و خواننده موسیقی پاپ بیشتر از رئیس جمهور جدید روسیه بوده است.”

گوگل همچنین در گزارش خود می نویسد در استفاده از عبارت “چگونه … انجام دهیم” (… How to) نقاشی کردن، بوسیدن، نوشتن، آشپزی کردن و گره زدن در صدر موارد جستجو بوده است و در جستجو به دنبال تبلیغ فیلم های هالیوودی، شوالیه سیاه، مرد آهنی، هالک و جنگ ستارگان بیش از دیگر فیلمها هدف جستجو قرار گرفته است.

در میان جستجو به دنبال باشگاه های فوتبال منچستریونایتد، چلس، باشگاه مکزیکی چیواس، بارسلونا و آرسنال پرطرفدار ترین بوده اند و در میان ورزش های المپیک هم ژیمناستیک، شنا، فوتبال تنیس و بسکتبال توجه بیشتری به خود جلب کرده اند.

 

 

/ 0 نظر / 47 بازدید